ENERJİ-SA ELEKTRİĞİ ÖĞRENSE İYİ OLACAK

Yok, yok; bu kez yüksekleri tırmalayan faturadan dem vurmayacağım. Keremine bin şükür, azametli zam üstüne muazzam zamlara fena halde alışmış durumdayız. Kaldı ki, Sayın ENERJİ-SA tahsilat konusunda oldukça başarılı. Örneğin, aylardır bize fatura gelmez. Borcumuzu telefon mesajıyla öğrenebiliyoruz. Bu nedenle de hangi kalemle kazıklandığımızı görmüyoruz. Hayırİ derdimiz o da değil; yasaya göre her türlü mal ve hizmet satışı belgelendirilir. Eminim yolunu bulmuşlardır ve işi belgesiz yürütebilmektedirler.

ELEKTRİK HAKKINDA BİLGİLERİ ÇOK ZAYIF

Essahtan diyorum; ya şirketin kendisi, ya da teknik adamları elektriği bilmiyor. Birilerinin en azından tesisat nedir, güvenli bağlantı nasıl olur, arıza ve kesintiler ne şekilde önlenir gini başlıklarla ders vermeli bu muhteremlere

Bu düşünceye durup dururken dalmış değilim. Üç yıldır bire bir yaşadığım sorunlara dayanarak yazıyorum.

Evimiz, Çukurova İlçesi’nde, ortasından 85068 Solağın geçtiği 120 hanelik sitede. Enerji beslemesi özel kablolarla sağlanıyor. Gel gelelim, her üç-dört ayda bir direkteki dev sigortalardan biri atıyor ve biz saatlerce elektriksiz bırakılıyoruz. Hele birinde kablo yanmıştı da tam 36 saat sıkıntı çekmiştik.

Geçen Perşembe, akşam haberlerini izlerken yine aynı sorun çıktı. Elektriğe ertesi gün saat 04:00’te kavuştuk. Aradan sadece 4 gün geçmişti ki, yine aynı arıza yüzünden elimiz-kolumuz bağlandı. Neyse ki bu kez dört saat sonra çözüldü sorun. Çözüldü de, yine elimiz yüreğimizde, acaba hemen mi gidecek, bir hafta sonra mı yoksa üç hafta sonra mı diye…

KRONİK HASTALIK TEDAVİ EDİLMELİ

Aynı arızaya defalarca gelen teknisyenler neden “Yahu nedir bu aynı arıza, atnı arıza? Mutlaka bir eksik var, bir yanlış var… Sıkıntı neredeyse araştırıp bulalım, kökten halledelim” demez, anlamak güç. Kabloysa kablo, röleyse röle, manşonsa manşon, dijonkörse dijonktör, regülatörse regülatör; artık her ne zıkkımın köküyse, el atıp düzeltilmez mi be kardeşim!..

Hayır, kısa aralıklarla yapılan ve uzun süren planlı kesintilerle ani arızalara bağlı çok sık fakat kısa süreli kesintilerden zaten gına gelmişken, bir de böyle saçmalık kurbanı kesinti olunca kabul edemiyoruz.

Sayın ENERJİ-SA elektrik dağıtım sorumlusu olarak bu konuda iyice dağıtmış durumda. Asıl önemli nokta, böyle vicdan görmemiş duyarsızlıktan dolayı bizim de beynimizin dağılıyor olması. “Acaba…” diyorum, ”ENERJİ-SA değıtım şirketi olarak beynimizi ve keyfimizi dağıtnayı da görevden mi sayıyor?” İnsaf yahu!.. Kan parası gibi para veriyoruz kilovat başına ve halen de doğru dürüst hizmet alamıyoruz. Yaptığınız ayıp ötesidir, bilesiniz…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor