ÜST GEÇİT ŞART!

Adana bazı bölgelerde nüfus yoğunluğu çok hızlı bir şekilde artıyor. Bu noktalardan bir tanesi de Hayal Park civarı.

Bir taraftan yeni yeni siteler yapılırken bir taraftan da eski binalar kentsel dönüşüm projeleri ile birlikte daha yüksek katlı binalara dönüştürülüyor. Tabi bu da konut sayısını artırıyor. Konut artışı nüfus demektir. Kentsel dönüşüm projeleri hayata geçirilirken bu durumlarında göz ardı edilmemesi gerekiyor.

Bundan yaklaşık 20 yıl önce Hayal Park diye bir yer yoktu. O bölgede yoğun olarak tarımsal faaliyetler yürütülüyordu. Ama şimdi Adana’da en yoğun nüfusun ikamet ettiği bir alana dönüştü.

Hal öyle Toros Mahallesi’nden geçen Ahmet Sapmaz Bulvarı’nın bir çok noktasında insanlar yolun karşısına geçerken büyük tehlikeler atlatabiliyor. Toros Mahallesi sakinleri Ahmet Sapmaz Bulvarı’nda Hayal Park’a gelmeden Otoban Köprüsü’nü geçtikten sonraki bölgeye üst geçit yapılmasını istiyor.

Bulvarın artık bir çarşıya dönüşmesi, ayrıca bölgede bir de özel hastanenin olması bölgede birçok alt yapı eksikliğini ortaya çıkarıyor. Özellikle yaşlı insanlar yolun karşısına geçemiyor. Yaşlı, çocuk ve hastalar yolun diğer tarafına geçmek uzun süre yol kenarında bekliyor.

Kenan Evren ve Alparslan Türkeş bulvarlarına bir nevi alternatif hat olan Ahmet Sapmaz Bulvarı’nda trafik yoğunluğu her geçen gün daha da artıyor. Bu nedenle yolda hem yaya olmak, hem de sürücü olmak her geçen gün zorlaşıyor.

Bölgede sık sık trafik kazası meydana gelirken bu sorunların çözümü için vatandaş üst geçit yapılmasını öneriyor. Üst geçit olması durumunda insanlar karşıdan karşıya geçerken herhangi bir can güvenliği tehlikesi yaşayamayacak. Ayrıca yol kenarında dakikalarca bekleyip, trafikten geçen araç sayısının azalmasını beklemeyecek.

Her şeyden daha da önemlisi bölgede yaşanan trafik kaza vakalarında ciddi bir düşüş yaşanacak. Bölgede hemen hemen her gün görülen trafik kazalarının azalması ile birlikte bölgede oluşan gürültü de yerine sessizliğe yani huzura bırakacak.

Ancak gerçeklerde orta da… Adana’da üst geçit kullanma oranı çok düşük. Diğer tarafından ise Hüseyin Sözlü döneminde yapımına başlanan şehrin değişik yerlerindeki üst geçit inşaatları bile henüz tamamlanmadı. İnsanlar hala o üst geçitlerin tamamlanmasını bekliyor, bu konuda sık sık Hüseyin Sözlü’den sonra seçilen Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar’a da çağrılar yapılıyor.

Adana üst geçit kullanma oranı düşük olmakla birlikte artan araç ve yaya trafiği nedeniyle son zamanlarda üst geçitlerin ne kadar önemli olduğunun sonuçları ortaya çıkıyor.

Ülkemizde yayaların önemine dikkat çekmek adına farklı projeler başlatılmasına rağmen bazı sürücüler ‘Yaya Üstünlüğü’ kuralına ihlal edebiliyor. Bu ihlal ise maalesef can kayıplarına ya da yaralanmalara neden olabiliyor.

Bu durumu en aza indirmek adına insanlar yaşam alanlarına üst veya al geçit yapılmasını istiyor. Şehrin dokusuna uygun yapılacak üst geçitler hem insanları üst geçit kullanmaya yönlendirecek, hem de kent estetiğine katkı sağlayacaktır.

Pek çok şehirde bunun örneklerini görmek mümkün… Şehri yönetenler asansör ve yürüyen merdivenlerle insanları üst geçit kullanmaya yönlendirmeye çalışıyor. Maalesef Adana’da böyle bir yönlendirici uygulamayı göremiyoruz.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor